Suu

エッセンシャルオイルと加工品

厚生労働省の委託事業「はたらくカタチ研究島」は
淡路島での雇用と移住を生み出すプロジェクト。
雇用を生み出す機会としての事業の立ち上げで
エッセンシャルオイルのリブランドを担当した。
ネーミング、キャッチフレーズ、パッケージの構造から設計。
ネーミングは素朴な商品の特長から
「素」や呼吸の「吸う」から名付け、
identityは、風の強い淡路島を想起させるために
風になびいた躍動感を表現。

Branding of essential oils and processed products “Suu”
“Working Shape Research Island” commissioned by the Ministry of Health, Labor and Welfare. A project to create employment and migration on Awaji Island. I was in charge of rebranding essential oils in launching a business as an opportunity to create jobs. I designed from the naming, tagline and package structure. The name comes from the simple kanji “su” and how to read the word “suck: su” in breathing. And identity designed the image of Awaji Island where the wind is strong, and designed the dynamic feeling that fluttered in the wind.

Credits

client: 株式会社淡路島パルシェ
symbol illust.: 植田志保
photo: 加藤賢一/心に風
web direction&development: 多々良直治/Cahier